2012




CORIOLIS SOUNDS & STAUBGOLD
present 

LE SON DU SALAGOU
Open  Air  Chill  Out  &  Label  Showcase
Samedi 4 aout 2012 (1PM - 1AM)
-- with live music by


CANKUN (NotNotFun - Montpellier)

CATS HATS GOWNS (Coriolis Sounds - Beziers/Paris)

DEEP CATALOGUE (Coriolis Sounds - Lyon/Beziers)

ELI GRAS (La Olla Express - Barcelona)

FARAVELLIRATTI (Coriolis Sounds - Milano)

FRANK RABEYROLLES (Wool Rec - Montpellier)

I AM A VOWEL (Coriolis Sounds/Fang Bomb - London)

MARKUS DETMER & SEBASTIEN DEL GRANDE (Staubgold - Berlin/Perpignan)

MATHIAS DELPLANQUE (Bruit Clair/Nantes)

NADIR (Coriolis Sounds - Tonnerre/Roma)

SYLVIA MONNIER (Cosmic Winnetou - Lyon)

+
dj Monsieur Croque (Markus Detmer / Staubgold)

dj 16/9° (Cedrick Eymenier / Coriolis Sounds)

-

+ join us on facebook! like us here + join us there

+ VILLAGE LABEL : vinyls, cds.. from BRUIT CLAIR, CORIOLIS SOUNDS, STAUBGOLD, WOOL RECORDINGS & more friends/related artists...

+ FOOD, DRINKS, CANOE KAYAK & PEDALO by Le Relais Nautique

> camping possible ici 

+ contact us : sounds@coriolislab.org


----------------------------------------------------------------------------------------------------------
thanks for their support!
crocnique.wordpress.com
oedipepurple.wordpress.com
theteenagekickspreservationsociety.wordpress.com
www.theartchemists.com
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

CANKUN (Not Not Fun / Montpellier)


Rêveur inlassable et chevronné, Vincent Caylet est déjà, en à peine cinq années, l'auteur d'une copieuse discographie folk, pop, psychédélique et expérimentale. Désormais sous le curieux toponyme de Cankun, sorte de paradis balnéaire perdu où les guitares hawaïennes flottent sur des boucles musicales ondulantes.Spontanées et largement improvisées (on pense au premier album de Ducktails et au diptyque de James Ferraro, Clear/Discovery), les découvertes joueuses de Cankun ont vu le jour sur la toute jeune maison française Hands In The Dark et sur le prestigieux label-mécène américain Not Not Fun. (magic!rpm)


French haze aesthete Vincent Caylet has been active on the marginal music frontlines in various capacities for several years at this point but Cankun is a even brighter-lit hideaway of mirages to pass out in. Choppy, chiming guitars balance-beam above looping heatwaved keyboards while skittery beats glitter like a glare on the skin of the sea. A few songs fixate on a more entrancing/sun-stupor tonal agenda but the majority of the multi-movement instrumentals revel in freshly flowing metronomic locomotions, from propulsive island-kraut to cool club bootlegs to sweaty wah-funk and beyond. Escapist, joyous, and psychedelically sunburned in equal measure. 

 

CATS HATS GOWNS (Coriolis Sounds - Beziers/Paris)


Scarlet O' Abrash (extract) from Cedrick Eymenier on Vimeo.

Cats Hats Gowns a débuté sous forme d'un duo de guitare improvisées en 2001. Aujourd'hui à 4, Yvan Duhamel (guitare), Guillaume Eymenier (guitare), Cédrick Eymenier (synthé moog) et Mathias Rossignol (drum machine), ils construisent leurs morceaux autour d'improvisations répétitives mêlants guitares abstraites, synthétiseurs analogiques et rythmes électroniques. Cats Hats Gowns a également fondé le label Coriolis Sounds sur lequel sont parues certaines de leurs productions ainsi que celles d'artistes comme Cédric Pin et FaravelliRatti. Ils ont collaborés avec  des musiciens,  Giuseppe Ielasi, Jeff Rian, Jean-Jacques Palix, I am a vowel, Kira Perov, Simon Morris (... ) des écrivains Yannick Haenel, Gaelle Obiègly, et des artistes notamment Bertrand Lamarche, Laetitia Benat, Audrey Fondecave, Pierre Weiss.

Discography:
Could I be a Bee? (2012), Abrash ep (2009), 10 000 (2009), Flying to the tropics (2007), Plum tree (2006), Pretty perplexed (2005), Long Legged Girl (2003), Sad? (2003), Glimpse variations (2003), Exotic (2002), Golden silence (2001).

Reviews:
10,000 is a collection of instrumental bedroom recordings by two French improvisors: Yvan Duhamel and Guillaume Eymenier, aka Cats Hats Gowns. Exclusively based on electric guitars, the seven (aptly titled) dialogues sound like a memory-based exploration of mental miniatures, recalling wash tint landscapes and pointillist abstractions in slow motion. The palette of sounds used by the two musicians can successively (or simultaneously) evoke Mick Turner's eerie rollercoasters and Loren Connors' poignant driftings, if not early Labradford's lunar soundscapes. Highly recommended!  -- Maxime Guitton (http://www.myspace.com/alifibgigs)






DEEP CATALOGUE (Coriolis Sounds - Lyon/Béziers)

Deep Catalogue = Sylvia Monnier + Guillaume Eymenier (Cats Hats Gowns' guitar)


ELI GRAS (La Olla Expréss / Barcelona)



http://laollaexpressrecords.bandcamp.com









FARAVELLIRATTI (Coriolis Sounds / Milano)

"Our setup will be composed by floating speakers on the water. Our project is about water's surface used as a huge acoustic reflector, to spread and diffuse sound. That's why speakers are put flush to the water (a speaker in free air would radiate spherically, when put flush to a surface all the sounds that would go on its rear get spread and diffused). Ever noticed how they put speakers on the ceiling in shopping malls to get a diffuse sound for all customers? Let's consider the lake as a huge slowly floating ceiling.." AF







FRANK RABEYROLLES (Wool Recordings / Montpellier)


> L’artificial light du titre est la lumière noire qui irradia cette pop à la fois dansante et tétanisée par l’angoisse diffuse, confuse. Le pouls ralenti jusqu’à l’apathie, le nez dans l’éther, elle contemple aujourd’hui le chaos depuis sa chaise longue : elle a choisi la fugue mais également le confort, dans une sorte de dream-pop où les rêves peuvent aussi bien se révéler hachés, agités, que placides et bucoliques. Ces chansons en vrilles évoquent même parfois une bossanova opiacée et brumeuse, où la banquise aurait gagné Ipanema. (Les Inrocks)
> Il y a décidément quelque chose dans la musique de Franklin qui plaide pour le voyage : sa pop éthérée exsude les vastes paysages désertiques du bout du monde. (Gonzai)
> Une musique d’un extrême raffinement et d’une grande sensibilité, retour en grâce. (Tsugi)
> Gosh Franklin is just pure brilliance, super lo-fi fairy tales! (Stoney Road)
> Some sweet and soft psych-pop, Franklin is stirring a nice combination of the vintage and modern.Vintage analogue warmth, quietly echoing guitar lines, nostalgic sweetness all pulled together to make some radiant whispered honey-hued French pop. (Dublab) www.wool-recordings.com

     


I AM A VOWEL (Fang Bomb/Coriolis sounds - London)



biography:
i am a vowel is a vowel

discography:
I Am A Vowel - Body Curves - 7" (Fang Bomb FB017)
I Am A Vowel - Et Op La Bang - CD (Fang Bomb FB005)
Nelly Vowel & Cats Hats Gowns - Could I be a Bee? - CD (Coriolis Sounds cs 005) 

http://iamavowel.com








  
MARKUS DETMER & SEBASTIEN DEL GRANDE
(Staubgold - Berlin/Perpignan)



www.staubgold.com








NADIR (Coriolis Sounds - Tonnerre / Rome)

Nadir est né en 2008 quand les deux membres du groupe décident, après 10 ans d'expérimentations, de composer uniquement avec deux guitares électriques et une voix.


Nadir palefroi from Guillaume Eymenier on Vimeo.

www.coriolislab.org







SYLVIA MONNIER (Cosmic Winnetou - Lyon)

Sylvia Monnier, comme si elle avait hérité des deux femmes auxquelles elle emprunte son pseudonyme, compose une musique qui se déroule comme un livre : avec parcimonie, méticulosité et un sens aigu des phrases qui s'enchaînent sans le dire, pour raconter une histoire, doucement. Raconter une histoire ? Sylvia Monnier raconte plutôt des atmosphères, des moments, des environnements - on dit que ce sont des drones, c'est à dire des bourdonnements. Mais c'est en fait tout autre chose qu'un bourdon qui se produit là : c'est plutôt un collage sensible de zones sonores, qui s'égrènent solitaires, se superposent pour mieux s'abandonner. Quelque chose de féminin prédomine là-dedans, comme si l'on avait face à soi les tentatives sonores d'un garçon parti d'un coin de Provence et arrivé vers Lyon métamorphosé en jeune fille. Ou le contraire. On ne sait plus. Mais on fait confiance au souffle des cassettes : celles, comme on le fait avec les bandes magnétiques de Sylvia Monnier, que l'on remet sans s'en rendre compte ni s'en lasser, ne trompent pas. Une question de confiance, de livre que l'on relit, d'année en année. (Joseph Ghosn)

Sylvia Monnier, channeling the two women from whom she borrows her pseudonym, composes music that unfolds like a book: with parsimony, meticulousness and a heightened sense of phrases that are subtly linked, to tell a story, gently. Telling a story? Sylvia Monnier rather recounts atmospheres, moments, environments...one would say they they are drones, ringing. But what happens is in fact far from droning; it's more so a sensitive collage of areas of sound, at first scattered and solitary, then superimposed upon each other to better abandon themselves. Something feminine prevails here; as if we're facing the musical attempts of a boy who left a corner of Provence and arrived in Lyon, metamorphosed into a young girl. Or the contrary. We no longer know. But we trust the spirit of the cassettes: the tapes of Sylvia Monnier - that we, without realizing it or growing tired, replay over and over - do not lie. A question of trust, a book that we reread again, year after year. (J. Ghosn)

http://sylviamonnier.bandcamp.com